تقویم زمان‌بندی

 

 

فعالیت‌ها پایان شروع مرحله
دریافت ۱۰ ساعت وبینار تخصصی موضوع مربوطه و ۱۵ ساعت دورۀ طراحی مهندسی ۱/۱۷ (سه‌شنبه) ۱/۷ (شنبه) مرحلۀ مقدماتی
  ۱۸ /۱ (چهارشنبه) افتتاحیه
-دورۀ کسب و کار

-تحویل پروزه

-تحویل تمرین

۲/۲۴ (جمعه) ۱/۱۸ (چهارشنبه) طراحی مفهومی (فاز اول)
-نتایج

-اعتراض

۲/۲۹ (چهارشنبه) ۲/۲۵ (شنبه) ارزیابی فاز اول
h۱۵ حق‌شناس+وبینار

-دورۀ کسب و کار

-تحویل پروزه

-تحویل تمرین

-تعامل با منتور

۴/۲۵ (جمعه) ۲/۳۰ (پنجشنبه) طراحی اولیه

(فاز دوم)

-نتایج

-اعتراض

۴/۳۱ (پنجشنبه) ۴/۲۶ (شنبه) ارزیابی فاز دوم
-دورۀ کسب و کار

-حضور در مناطق

-تحویل کارگاه

-دستورالعمل خرج گرنت

-تحویل تمرین

-گزارش عملکرد

۷/۱۵ (پنجشنبه)

۵/۱ (جمعه)

ساخت محصول

(فاز سوم)

  هفتۀ اول آبان دمودی (Demo Day)
  هفتۀ اول آبان اختتامیه
    هفتۀ آخر آبان آغاز فرآیندهای پسینی

 

شرح کامل فرآیند:

افتتاحیه و آغاز رسمی مسابقه: در قالب یک جلسه (به صورت ارائه مجازی) توضیحات تکمیلی از موضوع، روند برگزاری، حامیان برگزاری رویداد و…. برای تمامی افراد ثبت‌نام‌کننده ارائه می‌گردد. همچنین در این مرحله جلسه پرسش و پاسخی با حضور اعضای دبیرخانه در مورد مراحل و فرایندهای مسابقه به صورت مجازی برگزار خواهدشد.

فاز اول: طی این فاز، گروه‌های شرکت‌کننده ۶ هفته مهلت دارند، طرح مفهومی ایده اولیه خود را بصورت مختصر شامل شرح ایده‌ی حل مسئله و بررسی ابعاد فنی و اقتصادی آن در قالب مدنظر دبیرخانه، که پس از افتتاحیه در اختیار تیم‌های شرکت‌کننده در هر موضوع قرار خواهد گرفت، ارائه کنند. همچنین در ویدئو یا جلسات برخط راهبران اصلی، موضوعات برای تیم‌ها تشریح خواهد شد.

ارزیابی فاز اول: قضاوت تیم‌ها در این مرحله بر عهده تیم ارزیاب دبیرخانه است؛ این قضاوت بر مبنای طرح‌های مفهومی اخذشده از گروه‌ها صورت می‌گیرد. متناسب با این ارزیابی ۲۰ تیم برتر در هر حوزه برای ادامه مسابقه در فاز دوم فراخوان می‌شوند.

فاز دوم: در این مرحله گروه‌ها موظفند طرح اولیه خود را در طی ۶ هفته تکمیل نمایند، جزئیات فنی و اقتصادی طرح خود بررسی و اجزای محصول خود را ناظر به ساخت، طراحی کنند و مطابق الگوی مدنظر دبیرخانه طبق زمان‌بندی و قوانین مسابقه، ارائه دهند.

ارزیابی فاز دوم: طرح‌های اولیه دریافت شده از گروه‌های شرکت‌کننده توسط تیم ارزیاب دبیرخانه، بررسی و ارزیابی شده و طی آن در هر موضوع حداکثر ۱۰ تیم برتر برای تکمیل و اصلاح طرح‌شان و حضور در مناطق میزبان دعوت می‌شوند تا طی یک برنامه ۳ روزه طرح ایده خود را به همراه جزئیات مربوط به ابعاد فنی‌ آن برای دفاع مقابل کارگروه داوری مسابقه آماده سازند.

حضور در مناطق: در این مدت تیم راهبران تخصصی رویداد(منتورها) در قالب کارگاه‌ها و بازدیدهای صنعتی به توانمندسازی و آماده‌سازی تیم‌ها برای ورود به فاز ساخت می‌پردازند. در انتهای این مرحله گروه‌های شرکت‌کننده توسط داوران و  راهبران ارزیابی می‌شوند و تیم‌های برتر مشمول دریافت گرنت ساخت خواهندشد.

گرنت ساخت شامل کمک هزینه نقدی و تأمین برخی از زیرساخت‌های معنوی و فیزیکی مورد نیاز تیم‌های برتر برای ساخت خواهد بود.

فاز سوم: تیم‌ها پس از گذراندن دوره توانمندسازی در مناطق، در این فاز به تهیه نمونه اولیه محصول خود می‌پردازند. هر تیم در این مرحله هم برای تهیه محصول راهبری(منتوری) می‌شوند. لازم به ذکر است طی فرآیند ساخت، تیم‌ها موظف‌اند به صورت دوره‌ای گزارش عملکرد خود را به برگزارکننده در الگویی مشخص ارائه دهند.

ارائه محصول و جذب سرمایه(Demo Day): نمونه ساخته شده توسط هر تیم که الزامات خواسته‌شده مسابقه را دارا ‌باشد در این مرحله به سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود. در قالب این رویداد که در محل برگزاری اختتامیه برگزار خواهد‌شد، برای تیم‌های برتر متناسب با مذاکراتی که تیم‌ها با سرمایه‌گذاران دارند، جذب سرمایه صورت می‌گیرد.

اختتامیه: در این مرحله با معرفی تیم‌های برتر و تقدیر از آن‌ها مسابقه به پایان می‌رسد.

آغاز فرآیندهای پسینی: اقدامات لازم برای اعطای تسهیلات و شتابدهی تیم برتر برای توسعه محصول و ایجاد شرکت دانش‌بنیان حول موضوعات مسابقه در این مرحله انجام می‌پذیرد.

آخرین مطالب
فروردین ۴, ۱۴۰۰
تبلیغات